

Masa tnąca składa się z materiału ściernego zawieszonego w pastie. Jak większość materiałów ściernych, ziarno jest dostępne w różnych wielkościach w zależności od ilości usuwanego materiału. Stosowany jest na lakierze samochodowym do przecinania (szlifowania) utlenionych lakierów lub do polerowania zarysowań w lakierze.
- Utleniona farba jest matowa niż farba świeża, a masa tnąca jest używana do odsłonięcia tej świeższej powierzchni. Nowoczesny lakier samochodowy często zawiera cienką, przezroczystą powłokę ochronną, na którą nie należy nakładać masy tnącej.
- Cięcie nie jest czymś, co koniecznie powinno być wykonywane często, ponieważ w końcu będzie usunąć całą farbę z powierzchni, która zarówno jest mniej atrakcyjna i oferuje mniej odporności chemicznej. Woskowanie chroniące świeżo odsłoniętą powierzchnię jest ważnym elementem konserwacji.
Auto detailing – JG Jan Grochocki – jak zapobiegać zmrożeniom
Prestone jest amerykańską marką leków przeciw zamarzaniu, należącą do KIK Custom Products Inc. Został on pierwotnie stworzony przez Union Carbide, która w 1986 r. wydzieliła swoje produkty konsumenckie, tworząc First Brands (zob. Glad).
W 1994 roku firma First Brands przekazała markę kierownictwu i Vestar Capital Partners. AlliedSignal kupił Prestone w 1997 roku. W roku 1999 AlliedSignal kupił firmę Honeywell i przejął jej nazwę; w roku 2011 firma Honeywell sprzedała swój dział produktów konsumenckich, w tym Prestone, Grupie Rank za kwotę 950 mln USD. W kwietniu 2016 r. Prestone Products Corp została sprzedana prywatnej firmie kapitałowej Centerbridge Partners za 230 mln USD.
Pod nazwą Prestone sprzedawanych jest kilka odmian płynu zapobiegającego zamarzaniu, a także dodatki do grzejników, takie jak stop leakage. Nazwa Prestone jest również używana dla innych chemikaliów samochodowych, w tym płynu do spryskiwaczy szyby przedniej, jak również Prestone Heat, oddzielacz chodników. Oferujemy auto detailing – JG Jan Grochocki.
Jaki płyn hamulcowy wybrać dla odpowiedniej ochrony hamulców
Płyn hamulcowy DOT 3 jest jednym z kilku oznaczeń płynu hamulcowego do pojazdów samochodowych, oznaczającym szczególną mieszaninę substancji chemicznych o określonym zakresie temperatury wrzenia.
W Stanach Zjednoczonych wszystkie płyny hamulcowe muszą spełniać normę nr 116; płyny hamulcowe do pojazdów silnikowych. Zgodnie z tą normą istnieją cztery minimalne specyfikacje Departamentu Transportu (DOT) dla płynu hamulcowego. Są to DOT 3, DOT 4, DOT 5 i DOT 5.1.
Płyn DOT 3, podobnie jak DOT 4 i DOT 5.1, jest płynem na bazie glikolu polietylenowego (w przeciwieństwie do płynu DOT 5, który jest na bazie krzemu). Płyny takie jak DOT 3 są higroskopijne i absorbują wodę z atmosfery. Powoduje to pogorszenie wydajności płynu, a w przypadku pozostawienia go do nagromadzenia się przez pewien czas, może drastycznie obniżyć jego temperaturę wrzenia. W samochodzie osobowym nie stanowi to większego problemu, ale może stanowić poważne zagrożenie dla pojazdów policyjnych, wyścigowych lub motocykli