

Masa tnąca składa się z materiału ściernego zawieszonego w pastie. Jak większość materiałów ściernych, ziarno jest dostępne w różnych wielkościach w zależności od ilości usuwanego materiału. Stosowany jest na lakierze samochodowym do przecinania (szlifowania) utlenionych lakierów lub do polerowania zarysowań w lakierze. Utleniona farba jest matowa niż farba świeża, a masa tnąca jest używana do odsłonięcia tej świeższej powierzchni. Nowoczesny lakier samochodowy często zawiera cienką, przezroczystą powłokę ochronną, na którą nie należy nakładać masy tnącej. Cięcie nie jest czymś, co koniecznie powinno być wykonywane często, ponieważ w końcu będzie usunąć całą farbę z powierzchni, która zarówno jest mniej atrakcyjna i oferuje mniej odporności chemicznej. Woskowanie chroniące świeżo odsłoniętą powierzchnię jest ważnym elementem konserwacji.
Auto detailing – kenochem – jak zapobiegać zmrożeniom
Prestone jest amerykańską marką leków przeciw zamarzaniu, należącą do KIK Custom Products Inc. Został on pierwotnie stworzony przez Union Carbide, która w 1986 r. wydzieliła swoje produkty konsumenckie, tworząc First Brands (zob. Glad). W 1994 roku firma First Brands przekazała markę kierownictwu i Vestar Capital Partners. AlliedSignal kupił Prestone w 1997 roku. W roku 1999 AlliedSignal kupił firmę Honeywell i przejął jej nazwę; w roku 2011 firma Honeywell sprzedała swój dział produktów konsumenckich, w tym Prestone, Grupie Rank za kwotę 950 mln USD. W kwietniu 2016 r. Prestone Products Corp została sprzedana prywatnej firmie kapitałowej Centerbridge Partners za 230 mln USD.
Pod nazwą Prestone sprzedawanych jest kilka odmian płynu zapobiegającego zamarzaniu, a także dodatki do grzejników, takie jak stop leakage. Nazwa Prestone jest również używana dla innych chemikaliów samochodowych, w tym płynu do spryskiwaczy szyby przedniej, jak również Prestone Heat, oddzielacz chodników. Oferujemy auto detailing – kenochem.
Jaki płyn hamulcowy wybrać dla odpowiedniej ochrony hamulców
Płyn hamulcowy DOT 3 jest jednym z kilku oznaczeń płynu hamulcowego do pojazdów samochodowych, oznaczającym szczególną mieszaninę substancji chemicznych o określonym zakresie temperatury wrzenia.
W Stanach Zjednoczonych wszystkie płyny hamulcowe muszą spełniać normę nr 116; płyny hamulcowe do pojazdów silnikowych. Zgodnie z tą normą istnieją cztery minimalne specyfikacje Departamentu Transportu (DOT) dla płynu hamulcowego. Są to DOT 3, DOT 4, DOT 5 i DOT 5.1.
Płyn DOT 3, podobnie jak DOT 4 i DOT 5.1, jest płynem na bazie glikolu polietylenowego (w przeciwieństwie do płynu DOT 5, który jest na bazie krzemu). Płyny takie jak DOT 3 są higroskopijne i absorbują wodę z atmosfery. Powoduje to pogorszenie wydajności płynu, a w przypadku pozostawienia go do nagromadzenia się przez pewien czas, może drastycznie obniżyć jego temperaturę wrzenia. W samochodzie osobowym nie stanowi to większego problemu, ale może stanowić poważne zagrożenie dla pojazdów policyjnych, wyścigowych lub motocykli